مرکز راهنمای Scribble Maps
تغییر زبان

تغییر نقش کاربر برای دسترسی‌ها - (قابلیت مدیریت کاربران)

یادداشت: برای استفاده از قابلیت مدیریت کاربران، باید مدیر نقشه باشید. با مراجعه به این پیوند درباره دسترسی‌های مبتنی بر نقش آموزش ببینید:
معرفی ویژگی مدیریت کاربران - همکاری روی یک نقشه

پنجره «مدیریت کاربران» را باز کنید

  1. به حساب Scribble Maps خود وارد شوید در:
    https://www.scribblemaps.com/create 
    (اختیاری) برای یادگیری نحوه ورود، به این پیوند مراجعه کنید: 
    نحوه ورود/ثبت‌نام
     
  2. نقشه را باز کنید.
    روش‌های ممکن عبارت‌اند از:

    Load a map from the Your Maps window

    Load a map by using the Map ID - "Menu > Load Import"

    بارگذاری فایل نقشه آفلاین - "Menu > بارگذاری از رایانه"

     
  3. روی دکمه «منو» در نوار ابزار بالا کلیک کنید.
     
  4. زیر عنوان «Scribble Maps»، روی «ذخیره نقشه» دکمه کلیک کنید.
    «ذخیره نقشه» پنجره ظاهر می‌شود.
     
  5. روی دکمه «مدیریت کاربران» کلیک کنید.
    «مدیریت کاربران» پنجره ظاهر می‌شود.

نقش کاربر را تغییر دهید

  1. در پنجره «مدیریت کاربران»، فهرست کاربران و نقش‌های آن‌ها را می‌بینید.
     
  2. ردیف کاربر را در فهرست پیدا کنید.
    یادداشت: برای اینکه دسترسی‌ها کار کنند، هر کاربر باید برای ورود به حساب خود از نشانی ایمیل مشخص‌شده خودش استفاده کند. 
     
  3. روی نقش فعلی کاربر در فهرست کشویی کلیک کنید. سپس نقش جدید را انتخاب کنید:
    مدیر
    • مدیر می‌تواند نقشه را ویرایش کند و کاربران را مدیریت کند.
    • سازنده نقشه به‌طور خودکار مدیر محسوب می‌شود.
    ویرایشگر
    • ویرایشگر می‌تواند نقشه را ویرایش کند، اما نمی‌تواند کاربران را مدیریت کند.
    بیننده
    • بیننده می‌تواند نقشه را مشاهده کند، حتی اگر به‌صورت «امن» ذخیره شده باشد. 
    • اگر نقشه «عمومی» یا «فهرست‌نشده» با رمز عبور محافظت شده باشد، بیننده در صورت وارد کردن رمز عبور می‌تواند نقشه را ویرایش کند.
    • اگر نقشه به‌صورت «رمزگذاری‌شده» ذخیره شده باشد، بیننده برای مشاهده نقشه نیازی به وارد کردن رمز عبور اولیه ندارد. بیننده فقط باید رمز عبور رمزگذاری را وارد کند.
     
     
     
    یادداشت: برای اینکه کاربر بتواند نقشه را به‌صورت «فهرست‌نشده»، «امن» یا «رمزگذاری‌شده» ذخیره کند، باید حساب حرفه‌ای داشته باشد. ببینید: Save a map > Select the option for how users can access the map
     
  4. نقش جدید کاربر را در پنجره نمایش داده‌شده می‌بینید.
     
  5. روی چک‌باکس با پیام «I’m not a robot» کلیک کنید. 
     
  6. (اختیاری) در صورت درخواست، روال reCAPTCHA را انجام دهید. 
     
  7. روی دکمه «ذخیره کاربران» کلیک کنید.
     
  8. روی دکمه «Back to Map Save» کلیک کنید.
     
  9. (اختیاری) نقشه را ذخیره کنید.
    یادداشت: بعد از اینکه روی «ذخیره کاربران» کلیک کردید (گام ۷)، تغییرات دسترسی‌ها به‌طور خودکار در فایل نقشه ذخیره می‌شود. بنابراین نیازی به ذخیره نقشه نیست. برای یادگیری نحوه ذخیره نقشه‌ها، به این پیوند مراجعه کنید: ذخیره نقشه
 

(اختیاری) اگر دو مالک/مدیر نقش‌های متناقضی به یک کاربر بدهند

حالت ۱:
اگر دو مالک/مدیر در قابلیت مدیریت کاربران یا در برنامه وب تیم، نقش‌های متناقضی به یک کاربر بدهند:

کاربر دسترسی‌های تغییر نقشِ جدیدتر را به دست می‌آورد.
 

حالت ۲:
اگر دو مالک/مدیر در قابلیت مدیریت کاربران و در برنامه وب تیم، نقش‌های متناقضی به یک کاربر بدهند:

کاربر دسترسی‌های هر نقشی که امتیازات بیشتری دارد را به دست می‌آورد.
 
 

همچنین ببینید

حذف مجوز دسترسی کاربر به نقشه - (قابلیت مدیریت کاربران)

 
 

آخرین به‌روزرسانی